Friday 24 January 2014

Kejutan Budaya!!

:: Salam ::

Keletihan.
Kemengantukkan.
Kebosanan.
Keterujaan.
Kuss semangat!!

Fyi korang, aku sekarang telah ditempatkan di JPA, PUTRAJAYA!! iye Putrajaya!! Tempat paling aku lemah sekali. Lemah dari segi jalannye, parkingnye dan tempat-tempatnye. Esspeciallynye tempat shopping.  Yela dulu aku keje KL, mcm-mcm tempat aku merayap. Tapi tetap sogo jugak di hati, haa sekarang aku antara manusia yang akan menjadi pengunjung setia Alamanda tu.  

Sekarang aku bangon awal wehh.  Korang bayangkan la aku bangon seawal 5.30 pagi tapi tiap 5minit aku snooze sampai 5.45 pagi. hehe. Mandi siap-siap pakai baju amik wuduk, abis je azan, teros solat then teros bergerak ke Putrajaya dari KL.  Letih woii drive awal-awal subuh gitu. Tapi aku tak sangka jugak pukul 6lebih mcm tu pon dah banyak kereta. Aku ingat aku la manusia paling awal pegi keje. Ternyata aku silap beso. Pukul berapa tah dorang bangon tu kan. Drive pagi-pagi ni aku mmg duduk line kanan jela. Tekan minyak and pegang stereng kuat-kuat. 

Hari pertama aku lapor diri aku lewat. Tapi dimaafkan la sebab lapor diri belom dapat punch kad lagi, so ak nekad nak keluar awal sikit. Hari kedua pon aku lewat sebab aku pilih jalan MRR2!! Gila babeng jem!! Rasa nak menjerit kuat-kuat, stress duduk dalam kereta lama-lama. So aku plan nak tukar jalan esoknye. Syukur hari ketiga dan seterusnya baru la aku on time. Dah dapat bajet jalan mana yang oke and timing masa baik. Alhamdulillah.

Sampai je Putrajaya teros je parking mana petak kosong. Aku tengok kiri kanan kereta aku orang letak nombor telefon, aku pikir dorang ade buat jualan ke hape ke. Time nak balik, baru la aku tau fungsi letak nombor telefon tu, kereta kena blok!! bukan sebijik kete bukan jugak dua, tapi belapis-lapis aku kena blok. Elok aku nak chow sharp 4.30 dah delay. Kena la call satu-satu, dah call tu bukannye dorang turun cepat, amik masa jugak tu. Naseb la aku dilahirkan sebagai insan yang bersabar. cewahh. Now aku da tau port mana yang parking takkan diblok, yess!! cuma aku kena awal la. Kalo lambat aku la blok dorang pulak. mihmihmih. Sekarang aku rindu nak gi keje merempit dgn suami aku. 

Kat sini aku duduk kat admin. Kelompok yang ramai orang. So kalo dah ramai orang confirm la banyak ragam. Aku bukan jenis sombong tapi aku tak suka amik tau hal orang. Macam-macam peel dorang ni. Tapi bia la asal kan dorang bahagia and tak kacau aku. Kalo nak tengok aku mengaum kacau la yang bukan-bukan. Dah 2 minggu aku kat sini, boring tu jangan cakap la. Aku sekarang tengah buat attachment. Attachment tu means aku kena duduk setiap unit dalam bahagian ni utk tau serba sedikit ape keja dorang yang ada kaitan dgn keja aku nanti. So far Alhamdulillah la boleh la catch up sikit-sikit. 

Aku rindu tatin. aku rindu injun. aku rindu soping sama-sama dengan dorang. Asal gaji je kite mesti kua kan. Sekarang masing-masing dah jauh! Nangis!

Rindudududu :'(


No comments: