Monday 21 March 2011

Xde mintak,da ade,xlayan!!!

haaa tula..dlu org ade,k0 p0n sib0k2 nk ade kn.skng da ade,k0 wt xendah je.padan muke..AKU la.hahaha
dlu kawan2 sume ade bl0g,k0 hegeh2 nk ade kn.da ade,sp suro xhapdet.cmne nk hapdet.tenet sume cam haram j.hehe.mcm2 rasenye nk cte.tp xtau nk start yg mne.

haa rasenye baik aku cte pasal opis dlu.mane tau dpt berkat naik gaji ke.hehe.t0k sp2 yg amik SPM taun lepas.k0rang get ready la Rabu ni ek.result nk kua da.msti bedebar kn(bedebar-debar jantungku pabila teringatkn mu.ahh..ahhh)opss naik syeikh plak...sowii..

cite psl nk amik result SPM ni.teringat time aku dlu.perghh dlu, time lg seminggu nk kua result,ak gn telekung mmg bff la.xpena berenggang beb..tiap2 mlm wt s0lat hajat.sampai ade 1 hari tu,ak bgn2 tido je,terus amik wuduk.k0non2 nk wt solat hajat cm biase la kn.pas da amik wuduk tu,then abg aku tegur, "kak k0 mandi ke ape ni??" aku dengan bangganye jawab, "ehh akk amik wuduk la td,nk wt s0lat hajat,da lwt ni.slalu akk bangun kul 3,ni nk subuh da".(smbil begegas nk masuk bilik) then abg aku wt muke tekezutnye lalu ckp, "kak,kalo ye p0n ko nk dpt result bagus,ari2 wt s0lat hajat,xyah la nk wt s0lat hajat tgh2 ari ni.skng br pukul 3.45PETANG kak bukan pagi!!". aku tanpa rase segan ngilu silu jawab "ehh yeke tengahari, emm..alaa ape salahnye wt s0lat hajat time2 cmni, lebih mujarab oke,naim ape tau".dgn bangga diri aku masuk bilik dan terus sambung tid0.haha..

ari kua result tu, aku pagi2 da bangun.siap2 nk gi sk0la.mlm td da siap2 kn ape nk pkai. f0r ur info, aku siap paw abah t0k beli baju baru semate2 nk amik result je.haha.tp ape kn daya. aku cll clssmate aku tanye die pkai baju ape, then die ckp, ehh pkai bj sk0la la. ohhyeke. s0 ak simpan jela bj lawa ak tu kt rhobok.heeehhe. ak p0n pegi sk0la gn mak n abah.kal0 blh,1family ak nk ikt,mcm la ak nk dpt straight A.mmg x la kn.haha. smpai je kt sk0la, ak tgk sk0la ak da lengang. bisik dlm ati "ehh ak plg awl la,best nye,xdela jmpe sape2".bkn xsuke jumpe kwn2.tp xsuke nt msti tnye, "ehh k0 dpt bp nisa??" tu maleh nk jawab. aku terus masuk dewan,tup2 sume kwn2 ak da smpai.laa ak yg lmbt la.haha.dtg je kt cikgu zawawi, (cekgu klss plg best) mmbe2 ak ckp,wehh hebat la nisa, sejarah dpt A,weghhh dorang da tgk result ak!!cisss bedebah k0rang.kal0 ye p0n syg ak lbh,tgu la ak.ak p0n tr0s amik slip result.tgk dgn gune sebelah mate je,lame snyap,then jwb,emm oke la tu.alhamdulillah.. :) 
pegi tr0s kt abah then tnjuk result,abah senyum..ak epi,time pas kt mak je.mak senyum gk.tp ak tau senyum ade makne.dlm kete otw nk pegi mkn, mak ter0s tembak ak gune machine gun die.mcm2 s0klan die bg.knp dpt cmni?ap wt kt h0stel?perghh da cm sesi temu bual secare pakse.ak xjawab p0n.tp abah yg tlg jawab kn.alaa bende da lepas kn.bia la.okela tu die dpt 3A.pnjang lg mase die.hahaha.aku senyum lebar je :)

abah bawak mkn seafood kt pasir penambang.mmg sedap ya rabbi la.tengs abah. mmg akk syg gile la kt abah.abah superb!!!

tp kan,skng da xcmtu.tu sume tinggal kenangan je.abah da pegi tok selamenye. wendu abah sgt.org baik,Allah syg.tu Allah amik abah cpt kn.sem0ga abah dicucuri rahmat!! ehh da melalut ni. haa adik2 yg nk amik result tu, tabah kn ati,kuat kn semangat k.terima la segala result tu.tu hasil yg k0rang da wt selame 2taun tu.pada yg xstudy,jgn pelik la kal0 result k0rang hampeh.unless k0rang genius kn.pada yg xpuas ati gn result tu,nt isi la borang semak semula ye.


m0ral of the st0ry:
jgn tid0 siang
jgn nk eksyen lebeh



2 comments:

tat!n said...

wehh,aku 1A je dulu taw.haahha.
sengal gk ko kn solat hajat petang2. ;p

Niesa Hamdan said...

xsengaje la ng0k!!haa nmpk an ak rhajin xbtempat!!haha